П`ятниця
24.11.2017
12:00
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Миколаївська загальносвітня школа I-III ступенів №11

Поради психологічної служби 

Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки, неточності.

Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?

Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи». «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути гальма.

Правило 2: не поспішайте. Старий, педагогічний одвічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й… вас.

Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і долати невдачі. А як же ставитися до невдач?... Вона вас засмучує і… все.

Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка – достатнє покарання, тому й не доцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації най значущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й переказу.

Правило 7: - головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Людина схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8: - найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не успіхами сусіднього Івана.

Правило 9: не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого нема за що похвалити.

Правило 10:  означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не виникне ні ілюзії повного успіху, ні відчуття цілковитої невдачі.

Правило11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання, й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо досягти.

Правило 12: не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням не дуже запущені і до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя в навчанні.

Для того щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки. Її слід самостійно навчити оцінювати свої досягнення. вміння себе оцінювати є необхідним  компонентом уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні. 

Щоб не допустити попадання дітей в соціальних мережах  у  небезпечні групи, які доводять до самопошкоджуючої поведінки , батькам рекомендується:

- Приділяти більше  уваги психологічному стану дитини;

- Перевіряти шкірні покрови дитини на наявність пошкоджень;

У разі їх виявлення – з'ясувати  обставини, при яких вони з'явилися.

Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду в формі кита.

- Перевіряти облікові записи (аккаунти) дитини в соціальних мережах і групи, в які входить аккаунт.

- Перевіряти вміст спілкування в приватних чатах.

- Звертати увагу на коло спілкування дитини.

- Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними  або культурними секціями.

- Обов'язково контролювати , які фото- і відео файли знаходяться в гаджетах дитини.

- Встановлювати функцію «Батьківський контроль» на всіх гаджетах дитини.

- Будьте пильними.

Поради щодо  безпеки  в Інтернеті

          Згідно дослідженням, проведеним в Україні, 27% дітей у віці від 6 до 17 років підтвердили, що з ними контактували незнайомці в Інтернеті.

          Але найнеприємніше - це те, що третина з них охоче пішли на контакт (вислали фотографію, інформацію про сім'ю). Насторожує той факт, що тільки 57% наших батьків цікавляться, які сайти відвідують їхні діти. Дані зарубіжних дослідників ще більше лякають: 9 з 10 дітей у віці від 7 до 16 років, активно користуються Інтернетом, наштовхувалися на порнографію онлайн. На жаль, на просторах Інтернету дитина не тільки спілкується з однолітками чи знаходить корисні відомості. Тут його також можуть ображати або залякувати. А ще з'явився такий вид шахрайства, як фішинг, спрямований на розкрадання особистих даних (наприклад, відомостей про банківський рахунок, номер кредитної картки або паролів). І дитина для злочинців - головний об'єкт.

 У зв'язку із ризиками вам будуть корисні 5 правил для батьків

1. Поставте комп'ютер в загальній кімнаті - таким чином, обговорення новин Інтернету стане повсякденною звичкою, і дитина не буде наодинці з комп'ютером, якщо у неї виникнуть проблеми.

2. Використовуйте будильник, щоб обмежити час перебування дитини в мережі - це важливо для профілактики комп'ютерної залежності.

3. Використовуйте технічні способи захисту комп'ютера: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус і спам-фільтр.

4. Створіть "Сімейні Інтернет-правила", які будуть сприяти онлайн-безпеки для дітей.

5. Обов'язково обговорюйте з дітьми всі питання, які виникають у них в процесі використання мережі, цікавтеся друзями з Інтернету. Вчіть критично ставитися до інформації в Інтернеті і не ділитися особистими даними онлайн.

ВВЕРХ